HTML

Hétköznapi helyesírás

Javítsunk együtt megkopott helyesírásunkon! Helyesírásunkkal – ha még személyesen nem találkoztunk valakivel – eláshatjuk magunkat, mindjárt az első percben.

FB

Goldenblog 2008 kategóriahelyezett - kultblogok

Legutóbbi hozzászólások

  • bmn: @mdi: miért, azt gondolod, hogy a süket nem jelenti azt, aki nem (vagy alig) hall?... :-o (2022.03.23. 00:53) Egyenlőre vs. egyelőre
  • cila41: A parlamenti üléseken sok képviselőtől hallottam már a következőt "mondok egy példát!Például stb, ... (2019.03.03. 12:47) Degradál
  • leobusz: A számoknál változott a helyesírási mód. Én a régi szerint tanultam, akivel beszéltem és közelítől... (2018.08.05. 01:06) LEGGYAKORIBB HIBÁK (K-Z)
  • suuhh: Ha valami sérti a fülemet, mindig elgondolkozok azon, hogy mi is lehet az az ok, ami miatt valaki ... (2018.02.09. 11:48) Oltsd fel, gyújtsd le
  • Valaki2: @Dester: megjegyzés, a utál - útál (ezt még megértem) durva - dúrva (ezt már kevésbé, nem is hoss... (2017.08.25. 11:21) Muszáj ezt?
  • armisz: Ja és a higyjem az higgyem. Egyébként diplomás vagy? (2017.03.15. 07:46) LEGGYAKORIBB HIBÁK (A-J)
  • feldedr: "A folyamatosan, egy sorba írt címeket a következőképpen lehet írni (az MHSZ alapján):" Éppen jó ... (2017.03.14. 12:35) Címzés és megszólítás
  • Maracska: na még egyszer: hétköznapokon vagy hétköznapokban. (2016.10.25. 07:33) KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
  • blogollol: "a médiák lecsaptak a hírre"? Mióta tud egy fogalom lecsapni bármire is? Egy ember lecsaphat egy l... (2014.05.05. 09:55) Médiák, médiumok
  • mkuk: Ne haragudjatok amiért ennyivel tudok csak hozzájárulni a fenti kis esszéhez, de a háromszögre én ... (2013.10.23. 15:06) Egybeírjuk-különírjuk 1.

2007.06.25. 08:22 | Horváth Oszkár | 7 hozzászólás

Rensszer

Rensszergazda álláshirdetésA képen látható álláshirdetésre hívták fel a figyelmem. Gondolom, tolongani fognak a jó képességű jelentkezők.

Komolyan kérdezem: nincs egy épkézláb ember az egész cégnél, aki ránézett volna erre a hirdetésre, és elordította volna magát? Két teljes munkanapja éktelenkedik így. Tényleg, aki bármit publikál, amit 50-nél többen fognak elolvasni, és nem futtat le rajta egy helyesírás ellenőrzést (mert ha nem is tökéletes, az ilyen ordas, ótvaros hibákat megtalálja), az takarodjon el szart lapátolni meg kubikolni. Ez a véleményem.

És vajon így is ejti ki? Akkor tényleg, már miért nem „rencer”? A bodzát vajon hogy mondja az illető? És a pizzát?

Legyen az a tanulság, hogy az irományokat olvasásra kell optimalizálni. Ezt nem tudom, ki mondta először így, de nagyon igaza van. Lehet, hogy 2 perccel tovább tart megírni, esetleg még 2 perc, ha újra át is olvassuk, de ha megszorzom azt a 2 percet azzal az 1000 emberrel, aki teljesen értelmetlenül ezt elolvassa, 2000 percet, azaz több mint egy teljes naptári napot teszünk fölöslegessé (baszunk el, egészen konkrétan). És nekem senki ne mondja, hogy „poénból írtam”, meg hogy „így akartuk kiemelni a többi hirdetés közül”, vagy „gépelési hiba” meg „véletlen volt”. Valakinek a valamije!

Hétfő reggeli böszmülés. Ennél jobb hetet és Darlingot mindenkinek! :D

7 komment

Címkék: weboldal félrehallott szavak sajtóban megjelent


A bejegyzés trackback címe:

https://helyesiras.blog.hu/api/trackback/id/tr36105285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kozonithy 2007.06.25. 11:41:36

Tényleg hülyék, hogy nem olvassák át, de az "s" a "d" mellett van. Simán lehet, hogy csak elgépelésről van szó, és arról, hogy nem olvasta át, amit írt.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2007.06.25. 11:49:08

A helyesiras.blog.hu/2007/05/24/palyazat_1 cikkben hivatkozott lista szerint a "renszer" gyakori hiba. Tényleg egymás mellett vannak ezek a betűk, de ha d után kell s-t nyomnom, nem nyomok két s-t, mert két különböző billentyű helyett kétszer ugyanazt lenyomni... ilyen gépelési hibám tán még nem is volt. Maradok a szarlapátolás mellett!

Nem beszélve arról, hogy ez a hirdetés CÍME is, ahányszor belép megnézni, hogy történt-e valami, ezt látja meg először.

Dr. Minorka 2007.06.29. 14:37:30

Félre:
Amikor a hóhért akasztják!:)
"nagyon kevesen vannak, akik meg tudnak írni egy pármondatos e-mailt úgy, hogy ne ejtenénekbenne egy nagyon meredek hibát."
Vissza
(nem találtam emilcímet, ezért írtam be ide...)

mezei 2007.12.12. 12:13:11

Szerintem az is elképzelhető, hogy csak elírás. A billentyűzeten az \'s\' a \'d\' mellett van.

Polly · http://pollypolly.blogter.hu 2008.01.01. 11:56:27

Most találtam ide és most visítok örömömben :) Kezdtem azt hinni, hogy az interneten már senki nem törődik a helyesírással, és csak én vagyok ilyen elfajzott, mert pedagógus az anyám :D Most megnyugodtam, tényleg létezik még helyesírás!

Missflora 2008.02.28. 16:20:56

Csatlakoznek Pollyhoz. Bar en nem pedagoguscsemete vagyok, nagyon orulok, hogy vannak meg, akiknek fontos anyanyelvunk helyes hasznalata.
Gratulalok az oldalhoz: szines, humoros es informativ. Nagyon jo otlet volt letrehozni. Azt hiszem, torzsvendeg leszek itt, s ajanlani fogom masoknak is.
S vegre egy forum, ahol alkalmankent feltehetem a kerdeseimet :))

P.s.: Elnezest, hogy - epp egy helyesirasi oldalon - ekezetek nelkul irok, de pillanatnyilag kulfoldon tartozkodom, s ezen a gepen nincs ekezet.

tender 2008.08.17. 16:01:34

Az nem "helyesírás-ellenőrzés" akart lenni? (Új vagyok a blogolvasók közt, de azonnal rácuppantam, hogy hibákat keressek :D)
süti beállítások módosítása