HTML

Hétköznapi helyesírás

Javítsunk együtt megkopott helyesírásunkon! Helyesírásunkkal – ha még személyesen nem találkoztunk valakivel – eláshatjuk magunkat, mindjárt az első percben.

FB

Goldenblog 2008 kategóriahelyezett - kultblogok

Legutóbbi hozzászólások

  • bmn: @mdi: miért, azt gondolod, hogy a süket nem jelenti azt, aki nem (vagy alig) hall?... :-o (2022.03.23. 00:53) Egyenlőre vs. egyelőre
  • cila41: A parlamenti üléseken sok képviselőtől hallottam már a következőt "mondok egy példát!Például stb, ... (2019.03.03. 12:47) Degradál
  • leobusz: A számoknál változott a helyesírási mód. Én a régi szerint tanultam, akivel beszéltem és közelítől... (2018.08.05. 01:06) LEGGYAKORIBB HIBÁK (K-Z)
  • suuhh: Ha valami sérti a fülemet, mindig elgondolkozok azon, hogy mi is lehet az az ok, ami miatt valaki ... (2018.02.09. 11:48) Oltsd fel, gyújtsd le
  • Valaki2: @Dester: megjegyzés, a utál - útál (ezt még megértem) durva - dúrva (ezt már kevésbé, nem is hoss... (2017.08.25. 11:21) Muszáj ezt?
  • armisz: Ja és a higyjem az higgyem. Egyébként diplomás vagy? (2017.03.15. 07:46) LEGGYAKORIBB HIBÁK (A-J)
  • feldedr: "A folyamatosan, egy sorba írt címeket a következőképpen lehet írni (az MHSZ alapján):" Éppen jó ... (2017.03.14. 12:35) Címzés és megszólítás
  • Maracska: na még egyszer: hétköznapokon vagy hétköznapokban. (2016.10.25. 07:33) KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
  • blogollol: "a médiák lecsaptak a hírre"? Mióta tud egy fogalom lecsapni bármire is? Egy ember lecsaphat egy l... (2014.05.05. 09:55) Médiák, médiumok
  • mkuk: Ne haragudjatok amiért ennyivel tudok csak hozzájárulni a fenti kis esszéhez, de a háromszögre én ... (2013.10.23. 15:06) Egybeírjuk-különírjuk 1.

2009.06.03. 18:17 | Horváth Oszkár | 8 hozzászólás

Blogajánló: A modorosságról

Blogíróként jó kapcsolatot igyekszem ápolni másokkal, ami esetenként egymás blogjába való írogatásba torkollik. Ennek egyik folyományaként ma odáig magasztosodtam, hogy írhattam egy posztot az általam nagyra becsült Modoros blogba, ahol Modor Tibi mellett a Szleng blog atyja, Nyelvész Józsi és a Tardai történetek megálmodója, nathanp is elhúzzák egy-egy szükségtelenül finomkodó embertípus nótáját.

A Helyesírás blog olvasóinak különösen ajánlom, hiszen nyelvre fogékonyak számára külön örömet okoz a dőlt betűvel szedett modoros kifejezések kiemelése a blogon, amelyektől akár egyenként is falra lehet mászni.

Akinek netán nem volna világos, mi is ez: a modoros ember "megjelenésében, viselkedésében, beszédstílusában erőltetetten megnyerőnek tűnni próbáló, ugyanakkor eufemisztikus, finomkodó és idejétmúlt gesztusokhoz zavaróan ragaszkodó." Szinte bármit lehet különösebb manírok beépítése nélkül, és ellenkezőleg, modorosan csinálni, utóbbi fontoskodást figurázzák ki a Modoros blog írásai.

Én a szülésbe a végletekig beleőrülő nőket, az ősanyákat bátorkodtam górcső alá venni. Aki nemcsak a helyesírás és a nyelv, hanem az ökörködés miatt is szeret a Helyesírás blogra tévedni, és még nem ismerné a Modoros oldalt, valószínűleg jól fogja magát érezni :)

8 komment

Címkék: ajánló weboldal


A bejegyzés trackback címe:

https://helyesiras.blog.hu/api/trackback/id/tr521161791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.06.06. 18:06:28

Még mindig nagyon jó a blog, az ősanyás szösszenet pedig kifejezetten találó. S ha már helyesírás és blogajánló, hadd reklámozzam az egyik saját posztomat, ami kapcsolódik ezekhez (legfeljebb kimoderálod:))
csillaghalo.blog.hu/2009/06/06/teszvesz_szleng_dogos_anyanyelvunk_es_a_kispasis_szandi

banuta 2009.06.21. 16:27:20

Kedves nosferato!
Fülig Jimmy él! A helyesírását tekintve mindenképpen!

www.vatera.hu/listings/index.php?us=heliotrop

A linket elküldtem már néhány helyre, kellemes perceket szerzett, gondoltam megosztom. Szerintem így nem lehet sem szándékosan, sem elütések miatt írni...jó szórakozást!
ja és : eszt nem lehet kihatyni! :)
Üdv

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.06.21. 17:13:10

@HRita: óriási! Lehelkönnyű talán a kedvencem, de a nagyon keresett táltos paripa is percekre tett boldoggá. + Ajándék "tevált" kislány.

@banuta: mi ez? :))) Nem normális állat. ÁgyaSZható sarokány, mindennapi használatra! Nem, majd ha vendég jön, csak kétnaponta alszik. "Anyaga vastak kelemes tapintásu" (...) "Nagyon jóminöségü, nincs kiülve, kifeküdve. Eszt nem is lehet megcsinálni." - hát én kiülöm, kifekszem, ha nem hisz benne.

Szenzációs. Minden mondat előtt 10 percet kéne gondolkodnom, hogy ilyen legyen.

"Az aukció lejártával 10 napon belül elvitendő." ELVITENDŐ! Én nem hiszem el, hogy ez nem vicc, vagy nem szándékos.

Erről meg jó, ha tudjuk, hogy örökdivatú:
www.vatera.hu/sarokulo_fotel_bjn_149197943.html
(Ez a minta 1992-94 között volt elfogadható, se előtte, se utána.)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.06.21. 17:22:59

Ja, és mi a rosseb minden termék névén az, hogy "bjn"?

banuta 2009.06.21. 21:11:40

Állítólag a "bjn" nem jelent semmit. Egy korábbi termék kapcsán rákérdezett az egyik vevő.
Én úgy gondolom, normális /magyar/ ember nem tud szándékosan így fogalmazni.... egy kicsit tényleg hasonlít Rejtő Jenő alakjára, főleg amikor levelet írt uralkodása alatt :)
Szerintem nem vicc, ez van. Megnéztem a fél évvel ezelőtti bejegyzéseke, és nem hiszem el, poén, vagy hogy szándékosan így ír. Ha szándékosan így akarnék írni, még tudnám cifrázni, bár valóban gondolkodnom kellene előtte:)
Ha tévednék, akkor az illető ilyen formában szeretne hírnevet magának:)

banuta 2009.06.25. 23:16:35

Üdv!
Az eladó egyik termékénél feltettük a kérdést, hogy érdekli-e csere lehetősége - egy helyesírási szótárra?
A köv. válasz érkezett :
"Ha vicnek szánta akor rosz vic.
Ha komolyan gondolta akor bocsánat.
Csere nem érdekel
Habár jol fogna persze ha magyar, most sajnos pénzre van szükségem.
Azért köszönöm az ajálatát, egycer ugyis kell venem egyet de még halasztom. "
na ennyi... :)

Nyuszika7H 2009.06.28. 11:04:14

Az OpenID-del beléptem a Wadjára, és a következő üzenetet kaptam:

OpenID verified! Please attach your identity on your Wadja account.
Új a Wadja?
Click here to Sign up (Registration fields will be pre-populated from your Identity Provider, if possible).
Létező felhasználó?
Sign in to Wadja and attach your OpenID.
Mi az az OpenID?

OpenID egy olyan új nyílt szabvány lehetővé teszi, hogy jelentkezzen be a honlapok, egyetlen URL-t, hogy az Öné. Ez az URL lehet az Ön honlapjára, vagy blogba, vagy lehet, feltéve, hogy ha egy weboldal használata. Mindkét esetben csak akkor kell jelentkeznie, ha a OpenID szolgáltatót, és így már csak be kell, hogy egy jelszót.

Kap egy OpenID | Tudjon meg többet
Hogyan Wadja használatával OpenID?

Tudod tulajdonítanak el OpenID a meglévő Wadja számla vagy használja OpenID regisztrálni egy új, ingyenes Wadja számla. Mindkét esetben, ha ezzel lehetővé válik, hogy a megjelölés használata OpenID szolgáltató és nem lesz használható, vagy egy olyan külön jelszót Wadja. Ha a nyilvántartás a saját OpenID, akkor is, előre be a Wadja regisztrációs információt a OpenID szolgáltató, így ez a leggyorsabb módja, hogy indult Wadja. A kezdéshez írja be a fenti URL OpenID és kattintson a Jelentkezzen be

Lefordítaná valaki? :) Az angolt értem, csak ezt a "tudod tulajdonítanak el OpenID a meglévő Wadja számla vagy használja OpenID regisztrálni egy új"-t nem értem... :)

A polcfúró 2009.07.10. 17:56:22

HALI!

Csak annyi hogy Heliotrop egy német anyanyelvű férfi! :))) Ez ugye mindent megmagyaráz! Először én is hülyének néztem, aztán gyanús lett, hogy ennyire "primkó" nem lehet valaki... :)))) Hát nem is az, csak nem jól beszéli (írja) a "magyarot"! :)
Egyébként én is szeretem olvasgatni az írásait, nagyon "vices", de sajna, szerintem mostanában néha megkér valakit, hogy írja meg helyette a szövegeket, biztosan a sok csesztetés miatt! :)
süti beállítások módosítása