HTML

Hétköznapi helyesírás

Javítsunk együtt megkopott helyesírásunkon! Helyesírásunkkal – ha még személyesen nem találkoztunk valakivel – eláshatjuk magunkat, mindjárt az első percben.

FB

Goldenblog 2008 kategóriahelyezett - kultblogok

Legutóbbi hozzászólások

  • bmn: @mdi: miért, azt gondolod, hogy a süket nem jelenti azt, aki nem (vagy alig) hall?... :-o (2022.03.23. 00:53) Egyenlőre vs. egyelőre
  • cila41: A parlamenti üléseken sok képviselőtől hallottam már a következőt "mondok egy példát!Például stb, ... (2019.03.03. 12:47) Degradál
  • leobusz: A számoknál változott a helyesírási mód. Én a régi szerint tanultam, akivel beszéltem és közelítől... (2018.08.05. 01:06) LEGGYAKORIBB HIBÁK (K-Z)
  • suuhh: Ha valami sérti a fülemet, mindig elgondolkozok azon, hogy mi is lehet az az ok, ami miatt valaki ... (2018.02.09. 11:48) Oltsd fel, gyújtsd le
  • Valaki2: @Dester: megjegyzés, a utál - útál (ezt még megértem) durva - dúrva (ezt már kevésbé, nem is hoss... (2017.08.25. 11:21) Muszáj ezt?
  • armisz: Ja és a higyjem az higgyem. Egyébként diplomás vagy? (2017.03.15. 07:46) LEGGYAKORIBB HIBÁK (A-J)
  • feldedr: "A folyamatosan, egy sorba írt címeket a következőképpen lehet írni (az MHSZ alapján):" Éppen jó ... (2017.03.14. 12:35) Címzés és megszólítás
  • Maracska: na még egyszer: hétköznapokon vagy hétköznapokban. (2016.10.25. 07:33) KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
  • blogollol: "a médiák lecsaptak a hírre"? Mióta tud egy fogalom lecsapni bármire is? Egy ember lecsaphat egy l... (2014.05.05. 09:55) Médiák, médiumok
  • mkuk: Ne haragudjatok amiért ennyivel tudok csak hozzájárulni a fenti kis esszéhez, de a háromszögre én ... (2013.10.23. 15:06) Egybeírjuk-különírjuk 1.

2007.10.01. 15:02 | Horváth Oszkár | 14 hozzászólás

Hú de jó lakás

Hú de jó lakásEz az ember egyszerűen nem normális. Becsülendő az energiabefektetés, amit ennek a szövegnek a megírásába fektetett, de elképesztő, hogy 3 bekezdésenként odaírja, hogy valami fontos, azt gondolva, hogy bárki végigolvassa. Én sem tettem, 4-5 perc beleolvasgatás is elég gyönyörűséget okozott. :)) Jó mulatást: http://www.hudejolakas.com

14 komment

Címkék: weboldal vicces


A bejegyzés trackback címe:

https://helyesiras.blog.hu/api/trackback/id/tr95182473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zebalu · http://www.balulap.hu 2007.10.01. 15:35:36

"VILLANY: 7400 Ft / hó ártalány (ELMÜ),

GÁZ: 2000 Ft / hó ártalány (Dijbeszedö Rt.), "

Én itt estem ki. Ez borzalmas...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2007.10.01. 15:50:14

:))) Mondjátok, írjátok, mert nekem sem volt türelmem végigolvasni. Vááááá :D

Esetleg aki később csatlakozik, kezdhetné mindjárt a 20%-ától, osszuk fel, hátha akkor a végére jutunk. És gyűjtsük ki a "fontos" részeket, olyan 40 centinként van egy.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2007.10.01. 15:56:56

De tényleg, ha ezt valaki szándékosan alkotta volna ilyenre, nagyon tudnám tisztelni. Ilyenek VÉGETT, mint például:

"A megértéséhez nagyon magas fokú Magyar nyelvtudást igénylö Magyar nyelven megirt Lakásbérleti Szerzödésnek nincs semmilyen más nyelvre leforditott változata"

És ezt követően:

Busz Stops = Blue-Stars
RedDots = 85-os BuszLine!

:)) Én most sikongatok, de tényleg!

Neniaviat 2007.10.01. 16:16:41

Eleve csak a "magas fokú Magyar nyelvtudást igénylö" negyed mondatban található helyesírási hibák számával már bukni lehet érettségin!!! :))

zebalu · http://www.balulap.hu 2007.10.04. 01:10:26

Érdekes, vajon van-e összefüggés az oldal eltűnése és a Subbán való megjelenése között? :) ( subba.blog.hu/2007/10/01/megertesehez_magas_foku_magyar_nyelvtuda )

De itt még él: 209.85.135.104/search?q=cache:0LUjTkgE-NUJ:www.hudejolakas.com/+hudejolakas&hl=hu&ct=clnk&cd=1&client=opera

Amúgy ez a hely tényleg mindenkinek megfelel:
"CSALÁDOSOK FIGYELEM ! A HÁZ ELÖTT TALÁLHATÓ JÁTSZÓTÉR
GYEREKNÉKÜLIEK FIGYELEM ! A JÁTSZÓTÉRRÖL A ZAJ ALIG VAGY EGYÁLTALAN NEM HALLATSZIK FEL A LAKÁSBA !"

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2007.10.04. 10:05:24

Kár, hogy a képeket nem mentette/archiválta le a Google. De ami maradt belőle, azt én most eltároltam, az utókor/magam számára/részére. Egyúttal/továbbá/valamint utánanéztem/kikerestem a domain tulajdonosának elérhetőségét/elérhetőségeit:

Registrant:
Andrey Brandl
11100 Acama St
Unit 12
North Hollywood, California 91602
United States
E-mail: andreyart2004@yahoo.com
Tel: +1 (818) 7520062

Created on: 01-May-07
Expires on: 01-May-08
Last Updated on: 01-Oct-07 (hehe, törlés:)

Ha bárki levelezett vele, KÉREM, küldje el, szeretnék/akarok tovább/még mulatni/nevetni! Köszi

Tor Salqvist 2007.11.26. 19:18:07

Szia!

Téged dobott ki az oldal helyesírásellenőrző gyanánt. A gondom a következő szó: "Nyugatrómai birodalom". Az én helyesírásos könyvem legalábbis így írja, de a szakirodalomban számos cifra formátumot láttam már. Én eddig következetesen Nyugat-Római Birodalomnak írtam a szóbanforgó császárságot, nem is volt vele sosem gond. De most négyfelé négyféleképpen láttam, s elbizonytalanodtam. :)

Üdv: Tor

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2007.11.26. 22:23:04

Azta! Tudsz kérdezni. Elvileg ugye ha egy bármilyen birodalomról beszélünk, ami a Rómához tartozó birodalom nyugati fele, akkor

egy valamilyen nyugat-római birodalom

amúgy viszont, mivel intézmény, az egybeírt szavak kezdőbetűit naggyal kell írni:

a Nyugat-római Birodalom

viszont lehet, hogy kivétel, mint a Margitsziget meg a Lánchíd... a szabály a következőt mondja:

"187. A hivatalok, társadalmi szervezetek, oktatási intézmények, tudományos intézetek, szövetkezetek, vállalatok és hasonlók többelemű hivatalos, cégszerű nevében – az és kötőszó,
valamint a névelők kivételével – minden tagot nagybetűvel kezdünk. Az -i (néha -beli) képzős származékokban a tulajdonnévi vagy az azzal egyenértékű tag(ok) nagy kezdőbetűjét megtartjuk, a köznévi elem(ek)et pedig kisbetűvel kezdve írjuk."

Példák a Magyar Helyesírás Szabályaiból (nálam 55. oldal teteje):
- Danuvia Központi Szerszám- és Készülékgyár
- Magyar–Szovjet Baráti Társaság
- Kelet-bükki Állami Gazdaság*

Az ország érintőleges szociológiai és politikai tanulmányaim szerint egy intézmény, tehát ez vonatkozik rá. Nem tudok egybeírt égtájnevekről, semmilyen példa nem jut eszembe, ahol az égtáj neve után egybeírva szerepelne valami más szó. Házi feladat nektek ilyet mondani.

* -> Szerintem Nyugat-római Birodalom, aki másképp írja az vagy tud valamit, amit az Internet nem, vagy egyszerűen nem nézett utána, beleértve a szakkönyvek szerzőit is tengermély tisztelettel.

Róluk elmondható, hogy másfélszer annyit tudnak a Nyugat-római Birodalomról, mint én, ami részemről egy igen sértő kijelentés, viszont általános iskolai matematikával bizonyítható. Várom erre is a helyes megfejtéseket. :))

Tor Salqvist 2007.11.27. 22:14:18

Köszi, bonyolult egy szó, annyi szent, még a szakirodalomban is százféleképpen írják... :DDD

Gyulimali 2008.01.23. 08:06:41

Ejj!
Elkezdtem olvasni a subbán, de nagyon kemény... "...büntetlen előéletűség..."
Amúgy nekem is vannak ilyen helyesírási vesszőparipáim, holott sajnos nem vagyok naprakész a témában, mert nem ez a szakmám.
Ilyenek például:
- melyik - amelyik keverése engem nagyon zavar, főleg, hogy legtöbbször újságírók írják le/el.
- filmekben, amikor valakivel valami szörnyűség történik, és mások sopánkodnak rajta, hogy "...szörnyű dolgokon ment ÁT" pedig szerintem KERESZTÜL.
- az egyik kedvencem a hüttőszekrény :-)
- valamint itt van a "cáfolat" illetve a "tagadás" fogalmak tartalmának nem ismerete, ami azért nagyon súlyos, mert nemcsak egy árnyalatnyi különbség van a két szó jelentése között. És itt az a legnagyobb bajom, hogy ezt szintén újságírók írják le, illetve a hírekben gyakran hallani.

Gyulimali 2008.01.23. 08:10:03

Most látom csak, nem "büntetlen előéletűség" hanem "nem büntetett előéletűség" Anyám... halálközeli IQ-júság.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.02.27. 21:30:50

Hello Gyulimali. Pechedre nem jogos felvetéseidre, hanem a Nyugatrómai Birodalomra kívánok reagálni, konkrétan azzal, hogy egy kedves ismerősöm figyelmembe és a blog olvasóinak figyelmébe ajánlotta az alábbi könyvet:

HEYLESÍRÁS (relatív új kiadás, Laczkó Krisztina-Mártonfi Attila, Osiris kiadó)

és ebben mind a Nyugatrómai Birodalom, mind a Nyugatrómai Császárság egybe van írva. Én az ilyen könyveknek hiszek. Akkor azoknak a szakfordítóknak, akik ezt tudják, üdv, akik utánanéztek, azoknak respect, akik viszont nem néztek utána, legközelebb tegyék a fent említett könyvben (nem reklám), én is előbb-utóbb beszerzem.

Mária 2008.03.03. 09:20:57

Mikor kapunk újabb bejegyzéseket?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.04.09. 13:41:20

Nincs ihletem jó ideje, téma pedig volna még. De most hétvégén (április 6.) írtam két bejegyzést is, keddre meg is lett az eddigi leglátogatottabb nap (433 látogató, 747 oldalletöltés).

Téma pedig volna még, némelyik tanulságos, de már részben érintett, vagy pedig annyira necces megírni, hogy nem merek belevágni. Alkotói inputra van szükségem, akkor megy.

Természetesen közben levelekre, hozzászólásokra szorgalmasan válaszolok minden bejegyzésnél.

Ez a blog mégis csak 'alapképzés', annak, aki már olyan okos és ügyes, mint ti, nem biztos, hogy nagyot tudok előremozdítani állapotán (bár éppen ezzel tudnám saját helyesírásomat is javítani még). Azok számára viszont, akik a már eddig is érintett népbetegségekben szenvednek, és ezt szeretnék kinőni, ez a blog már forrása a megújulásnak, ugyanis a mai napig napi 100-200 látogatója van (jól látom ezt vajon?). Bárcsak tudnám, honnan. :-D Nem nagyon hivatkoznak az oldalra, a Google-ből jön a legtöbb kedves olvasó, főleg az egyelőre és muszáj szavak alapján :))) Nos igen.
süti beállítások módosítása