HTML

Hétköznapi helyesírás

Javítsunk együtt megkopott helyesírásunkon! Helyesírásunkkal – ha még személyesen nem találkoztunk valakivel – eláshatjuk magunkat, mindjárt az első percben.

FB

Goldenblog 2008 kategóriahelyezett - kultblogok

Legutóbbi hozzászólások

  • bmn: @mdi: miért, azt gondolod, hogy a süket nem jelenti azt, aki nem (vagy alig) hall?... :-o (2022.03.23. 00:53) Egyenlőre vs. egyelőre
  • cila41: A parlamenti üléseken sok képviselőtől hallottam már a következőt "mondok egy példát!Például stb, ... (2019.03.03. 12:47) Degradál
  • leobusz: A számoknál változott a helyesírási mód. Én a régi szerint tanultam, akivel beszéltem és közelítől... (2018.08.05. 01:06) LEGGYAKORIBB HIBÁK (K-Z)
  • suuhh: Ha valami sérti a fülemet, mindig elgondolkozok azon, hogy mi is lehet az az ok, ami miatt valaki ... (2018.02.09. 11:48) Oltsd fel, gyújtsd le
  • Valaki2: @Dester: megjegyzés, a utál - útál (ezt még megértem) durva - dúrva (ezt már kevésbé, nem is hoss... (2017.08.25. 11:21) Muszáj ezt?
  • armisz: Ja és a higyjem az higgyem. Egyébként diplomás vagy? (2017.03.15. 07:46) LEGGYAKORIBB HIBÁK (A-J)
  • feldedr: "A folyamatosan, egy sorba írt címeket a következőképpen lehet írni (az MHSZ alapján):" Éppen jó ... (2017.03.14. 12:35) Címzés és megszólítás
  • Maracska: na még egyszer: hétköznapokon vagy hétköznapokban. (2016.10.25. 07:33) KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
  • blogollol: "a médiák lecsaptak a hírre"? Mióta tud egy fogalom lecsapni bármire is? Egy ember lecsaphat egy l... (2014.05.05. 09:55) Médiák, médiumok
  • mkuk: Ne haragudjatok amiért ennyivel tudok csak hozzájárulni a fenti kis esszéhez, de a háromszögre én ... (2013.10.23. 15:06) Egybeírjuk-különírjuk 1.

2007.04.21. 20:35 | Horváth Oszkár | 11 hozzászólás

Magamat kigúnyolom, ha kell

„Magamat kigúnyolom, ha kell”, sőt, mástól is eltűröm, ha igaza van, és ezt nem sértően tálalja. Most azonban az olvasók szórakoztatására töredelmesen bevallom, hogy valamikor 20 és 25 éves korom között jöttem rá az alábbiakra:

A resztelt máj nevű étel nem reszelt máj! :) Mivel ilyen helyes kis hagymadarabok voltak benne, azt gondoltam, valaki valamit reszel. Talán azért sikerült ezt olyan sokáig előttem titokban tartani, mert kevesebbet jártam/járok olyan helyeken, ahol ez az étel szerepel az étlapon, inkább otthon kap ilyet az ember.

Már (sajnos) kevésbé divatosak a magukat „kisvendéglő”-ként aposztrofáló egységek. Bécsi szelet csonttal, brassói maradékból, darált húsosat csak otthon egyél, sült krumpli zsírban, az abrosz min. 2, max. 7 helyen ki van égetve, minden asztal dohányzó, fél centi vastag falú fröccsivó pohár, lambéria, klasszikus inventál (só- és borstartó), amiből a csomagolatlan fogpiszkálókat mártogatni lehet a sóban, lenyalogatni, majd újra belemártani (dzzzzzs), stb. Megkönnyezem ezt az időszakot, amikor az országot járva néha mégis ráakadok egy-egy ilyen helyre.

A másik nagyon kemény, az ólajtó. Nagyot esett, mint az ólajtó. Gondolom valahol leesett az ól ajtaja, és nagyot szólt. Nálunk csak hentes volt a házban, ól nem, úgyhogy a tóként elterülő olajra asszociáltam (olajtó), és egészen nagy lakli koromig ez így is maradt :-D Köpjetek le :) Jó hétvégét!

11 komment

Címkék: vicces önkritika irónia félrehallott szavak


A bejegyzés trackback címe:

https://helyesiras.blog.hu/api/trackback/id/tr4961765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sz_jani 2007.04.22. 11:51:19

Olajtó???
Jó, jó a reszelt májat még meg tudom érteni, velem is előfordult már ilyen...

NA de egy olajtó, hogy tud nagyot esni??? :P

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.04.22. 12:31:27

Erről a húgom jutott eszembe, kiskorában énekeltük neki a Bóbitát: "Bóbita, Bóbita játszik / szárnyat igéz a malacra". Ekkor megkérdezte, hogy jó, de ki az a Géza malac?

Neked is jó hétvégét! (Már amennyi maradt belőle.)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2007.04.22. 12:52:20

Olajtó úgy jön ki, hogy "elterült, mint az ólajtó", és hát egy tó is sokszor úgy van megfogalmazva, hogy "elterül".

A Száll a kakukk fészkére (film) közben, mikor bemutatkozott Nicholson, hogy "a nevem R. P. McMurphy", anyám megkérdezte, hogy "Árpinak hívják?". Egy barátom pedig egy egész könyvet végigolvasott, ami a Rézs Ellőhöz szóló fogadóban játszódott, és nem zavarta, hogy nem érti, aztán évekkel később rájött, hogy Réz Sellő (természetesen egybe volt írva). Géza malac...

Alvomacko 2007.04.23. 09:39:04

Surfin: ezt Sebő Ferenc is mindig meséli, mielőtt Bóbitát játszik. :-)

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.04.23. 12:52:47

Hogy a húgom ezt kérdezte? :o

white_widow 2007.04.25. 17:16:52

3 évig úgy jártam egy szórakozóhelyre majdnem minden második este, hogy végig azt hittem Rocklány a neve. Kicsit fura, kicsit izzadságszagú, de a mienk...
Mostanra persze már tudom, hogy a Rock Line volt a pontos megfejtés, amit a bejárat felett egy 100x50-es citylight is próbált nyomatékosítani a hülyébbekben.

Anya 2007.05.09. 21:07:20

Piroska húgom kicsinek dundi volt, és folyton éhes. A közeli várost Veszkrémnek értelmezte, és következetesen úgy is hívta. Közben nagyokat nyelt. :)

persicsbalint 2007.06.03. 22:33:08

Nekem egy kérdésem lenne: a hadd, illetve a hagy szavakkal kapcsolatban. Általban az előbbit használjuk írásban, míg az utóbbit szóban. Én a haddot tartom szóban is helyes(ebb)nek, így is használom. Mi a véleményetek?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2007.06.04. 08:05:48

Ha szóban is így használod, akkor neked jó, mert biztosan helyes. Elvileg ez a "hagyd" megváltozott alakja, és szóban a d marad el ("hagy"), írásban viszont azt kellene írni, hogy hadd.

Ez viszont annyira idétlen, hogy nagy az ellenállás. Ez más szavakkal is így van, a többség nem szívesen ír le olyat, amit amúgy sose mond ki. Te is inkább úgy mondod, ahogy írni kell, ettől jobban érzed magad. Nekem az is szimpatikus lenne, ha átszoknának az emberek arra, hogy kiírják: hagyd, hogy.

Terveztem, hogy írok erről cikket, de megmondom őszintén, legalább annyira kemény dió, mint az ikes igék tárgyas ragozása, egyszerűen nem tudom, mit mondjak, hogy az rövid és hihető legyen, és megfontolja, aki elolvassa. Az kevés, hogy "figyiiii! így kell írni".

Pet 2007.12.27. 01:04:37

Én konkrétan szakadtam az egészen.:D Nekem is voltak ilyesmi hibáim:)
Pl.:
-ugrajtó
-"tülkön ülni"..."Már tülkön ültem.."
:D
süti beállítások módosítása